روش و مراحل ثبت تغییرات و انحلال مؤسسه
مدارک لازم مورد نیاز بر طبق نمونه های پیوست با توجه به نوع تغییرات تنظیم و تکمیل می شود و به قسمت ارجاع اداره ثبت شرکت ها تحویل داده می شود و ممیز مربوطه پس از بررسی اولیه،وقت مراجعه را تعیین می نماید و قبض و رسید، صادر و تحویل داده می شود. سپس مدارک تحویلی را جهت بررسی به ممیز تعیین شده به همراه پرونده پس از ثبت به دفتر اندیکاتور تحویل می گردد و ممیز مربوطه مدارک تحویلی را با توجه به پرونده بررسی و در صورت عدم مشاهده نقص، آگهی لازم را تهیه و پس از امضاء رئیس، تایپ می کند که پس از مراجعه یکی از شرکاء و یا وکیل قانونی جهت پرداخت حق الثبت مربوطه به حسابداری هدایت و پس از پرداخت و اخذ رسید دوباره به قسمت ثبت شرکت مراجعه شده و در دفتر ثبت، مسئول ثبت از افرادیکه باید برگه ثبت را امضاء نمایند امضاء گرفته و تکمیل امضاء ذیل ثبت را گواهی می نماید. سپس آگهی تایپ توسط مسئول مربوطه امضاء ومهر شده و پس از پرداخت حق نشر در دفتر صادر و آگهی به صاحب نفع تحویل می گردد.